Hej mitt vinterland

Uschamejja, jag har inte gillat vintern sen man växte ifrån det där med att bygga gupp på de brantaste backar man kunde hitta bara för att flyga med pulkan så högt man kunde, (gud vad lockande det lät, man kanske skulle ta sig en runda?)

Snön är supervacker. När jag gick till jobbet imorse var det mörkt och snön glittrade och det kändes som att jag medverkade i en julkalender, åhå vad stämningfullt. Inte lika stämningsfullt att termometern visade -18* dock.. Ingen känsel i varken kinder eller haka och is på ögonfransarna :) Det kallar jag vinter det!

Mina besök i Malmö och Karlskrona var jättebra. Så mysigt att träffa alla igen. Och jag som bestämt nekat till att både köpa och få julklappar fick nog mer än vanligt.. Men vem tackar nej till lite fina klappar i juletid?

Igår var vi på julbord med Mattias jobb. Ok mat, trevligt sällskap och skapligt spel av mig i bowlingen..

Har jobbat sen jag kom hem och är därmed lite trött och sliten.. Men imorgon är jag ledig och OM jag ska sova.. :)
Kollade nyss på Baksmällan med baby, rätt king faktiskt. Nu ska vi kolla på Transsiberian och käka lussekatter.. Raow!


Vad tycker ni om mitt pepparkakshus? Ser ni grisen bakom knuten?

Okej, glöm inte långkalsongerna och rånarluvan hörni, det behövs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0