Ont i magen

för jag har ätit pepparkaksdeg! Mohaha!

Det är inte så himla gott men ändå käkar man för det känns så himla nostalgiskt!
När man var liten ville man ju göra pepparkakor enbart för att få roffa åt sig degen.. Samma med kanelbullar, mm!

Jag köpte en färdig deg för tanken var mer att göra pepparkakor att hänga upp än att äta. Lättare sagt än gjort.
När första satsen var klar så tänkte jag att "men jag låter det stå och svalna en stund på plåten".. Resultat: Smulor. De var stenhårda och gick inte att ta bort.. Plus att jag hade på tok för många på en plåt så det var en enda stor pepparkaka med massa mönster :p Tur man inte blev bagare alltså.

Andra plåten gick dock bättre så nu har jag iaf 4 pepparkakshjärtan att hänga upp. Dekorerade även med rosa glasyr <3



Jag ska köpa en ny deg och göra värsta designerkakorna, hihi :o

Idag har jag gjort följande:

  • Jobbat en kort sväng
  • Cyklat ner på stan och tagit svinisspruta
  • Apoteket
  • Gymmat på Nautilus
  • Handlat
  • Strykt och vikt tvätt (kul va?)
  • Tv + bakning

Imorgon ska jag ta en promenad på morgonen och sen jobbar jag till 19. Sen blir det onsdagsmys med Mattias & Yvonne =)

Nu väntar jag bara på hur sjuk jag ska bli av sprutan.. Den som väntar något gott..

Sov gott allihopa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0