Guds Gåva Till Människan

Som många av er kanske har märkt så har jag inte varit här och skrivit på ett antal dagar. JAG HAR HAFT MAGSJUKA!! Uschamej, det har verkligen varit den värsta sådan jag någonsin haft. Första dagarna trodde jag nästan jag skulle stryka med haha. Kalla mig klen men magsjuka är inget för veklingar! Nu har jag börjat återhämta mig, sakta men säkert i alla fall. Var tvungen att vara hemma imorgon också eftersom man måste ha varit frisk i minst 48 timmar när man jobbar med livsmedel och sånt..

Efter dessa dagarna är jag såklart hungrigast i Linde så detta är något av det jag suktar efter;

Tänk att man ens kan glömma bort alla de fantastiska maträtter som finns! Mat är verkligen det bästa som finns, jämte kärlek o sånt då förstås ;)

Kåldolmar! Självklart med lingonsylt o brunsås

Slottsstek

Köttfärssås o spaghetti

Farmors kroppkakor, himmelskt!

Fisk med ägg o dillsås

Potatisgratäng, oxfile och gärna rödvinssås

Hasselbackspotatis men vad som helst till egentligen, hur gott?!

Mammas rosépepparbiffar med pressad potatis, äkta kärlek de ♥

Köttbullar, lingon o gräddsås.. Mmm!

Ugnsbakad falukorv med mos
Höll ju på o glömma det nästan viktigaste;

KALOPS!!!

Imorgon ska jag göra något som var min favoritmat när jag var liten (vem vet, det kanske det är fortfarande)
Har fått mammas kanonrecept så imorgon är det upp till bevis.
Har ingen bra bild men detta är något liknande i alla fall..


Kan ju dokumentera det kanske ? =)


hahahha märks det att jag är hungrig eller? ber om ursäkt för denna matbomben! Men om det är någon som bjuda mig på mat så har ni ju lite tips på vad ni kan bjuda på i alla fall =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0